komen

April 28, 2008
Menarik Pengunjung ke Blog Anda

Salam sakan rerakan blog sekalian, ada yang tertanya-tanya apakah ada yang akan baca saya punya blog? Jawabnya sudah tentu. Cuma sedikit atau banyaknya pengunjung. Nak tahu berapa ramai pengungjung? Copy dan paste html counter pada blog anda. Anda akan mengetahu berapa ramai yang hadir ke blog anda.

Kedua paling penting adalah isi yang anda posting. Apakah mampu membuat orang tertarik untuk membaca dan mentelaah atau sekadar posting yang mencari untung keduitan. Kalau kita posting pasal Takaful atau lain-lain insuran, mana ada orang nak baca walau benda tu ada baiknya.

Nah disini bergantung cara bahasa dan bahan yang anda gunakan. Gunakalah foto-foto yang menarik, maka dengan itu murid yang tertarikh untuk melihat foto mereka. Ceritakan sedikit tentang diri mereka. Ops sebelum tu, ketika anda capture gambar, berita tau lah pada murid bahawa gambar mereka anda akan letakkan dalam blog anda.

Selain itu, link kan lah blog anda dengan blog rakan yang lain. Maka orang yang kunjung blog lain akan terlihat link nama anda, dengan itu mereka akan coba-coba meng-klik, tau-tau posting anda amat menarik bagi mereka. Anda kini dapat menambah kenalan dan bertukar-tukar fikiran.

Belajarlah lagi bagaimana untuk menarik perhatian orang ke laman blog anda.

Apa cerita di sana?


Free chat widget @ ShoutMix

Renungan


Bunga-bunga dunia
hanyalah tipuan
walaupun gemerlap dengan hiasannya
Kebaikan yang terbesar
hanya nanti di akhirat
Aunbin Abdillah


Biarkan hari-hari
bertingkah semaunya
Buatlah diri ini rela ketika
Ketentuanya bicara
Dan jangan gelisah
Dengan kisah malam
Tidak ada kisah
Didunia ini yang abadi
Imam Syafi'i

Iman itu laut
Cintailah ombaknya
Iman itu api
Cintailah panasnya
Iman itu salju
Cintailah dinginnya
Iman itu sungai
Cintailah arusnya

Hidup ini penuh liku-liku
Ada suka dan ada duka
Dari itu jadilah insan yang bertakwa
Agar dapat mentadbir dengan bijaksana

Blog Archive